Počelo je s malom bravarskom radnjom
Kako je AL-KO postao globalna korporacija
Ono što je započelo 1931. u maloj seoskoj kovačnici u njemačkom Kötzu s tada 23-godišnjim majstorom bravarom Aloisom Koberom sada je globalno aktivna AL-KO KOBER GRUPA i jedan je od globalnih igrača s "Gardentech", "Air Technology" i "Automotive" tehnologijom njemačkih srednjih poduzeća.
Mladi poduzetnik od samog početka bio je vrlo hrabar i još više poduzetan te je u prvim poslijeratnim godinama postavio temelje za ono što će kasnije postati AL-KO KOBER GRUPA. Alois Kober postigao je podvig s prvom TÜV testiranom naletnom kočnicom za poljoprivredna vozila. To je početak prve serijske proizvodnje poluga ručne kočnice. A novi proizvodi i tržišta stalno se nižu. Rani proizvodi uključivali su, na primjer, ručne kolice i pile za drva za ogrjev. Prodaja raste s asortimanom. Godine 1958. osnovana je prodajna tvrtka Schwabengeräte GmbH – današnja AL-KO GERÄTE GMBH, druga od tri divizije tvrtke.
Ime AL-KO seže do osnivača Aloisa Kobera i akronim je njegovog imena i prezimena.
Kako je AL-KO došao do kosilice
U poslijeratnom razdoblju gospodarski uzlet dospio je i do stanovništva. Nijemci sami grade svoje kuće i rade u vrtu. Godine 1966. prve kosilice sišle su s proizvodne trake tvrtke AL-KO. S benzinskim i električnim kosilicama za travu, AL-KO pogađa u srž kada su u pitanju proizvodi za slobodno vrijeme. Ponovno treba povećati proizvodnju i logistiku.
Novi proizvodi stalno se dodaju u portfelj, svjedočeći o gotovo neiscrpnom bogatstvu ideja tvrtke. "Uvijek imamo nove ideje. Ne poznajem nijednu tvrtku koja je upala u probleme zbog ideja svojih zaposlenika", rekao je prije nekoliko godina Richard Lechler, bivši voditelj inženjerskog odjela odjela za opremu.
Kosilice, poput "Rasenmeister" (hrv. Gospodar travnjaka) iz 1972. u žarko narančastoj boji koja je bila tipična za to vrijeme, prodaju se u milijunima, kao i pile za hobi vrtlare, miješalice za beton i stotine drugih hobi i vrtnih alata. Ime Rasenmeister-a je dobro odabrano. Godine 1974., kada je njemačka reprezentacija postala svjetski prvak u nogometu, gospodar travnjaka bio je prvak u prodaji.
Godine 1975. AL-KO ulazi u sektor Air tehnology, svoje treće uporište.
Asortiman vrtnih uređaja također postaje sve opsežniji. Svatko tko ima veliki vrt može udobno sjediti na traktorskoj kosilici AL-KO iz 1981. godine. U to je vrijeme Franz Beckenbauer postao istaknuti medij za oglašavanje AL-KO kosilica Golden Line.
Sjedeća kosilica je logičan nastavak kosilice za travu. I kad smo već kod teme rotirajućih noževa: 1981. godine hobi vrtlari usitnjavali su svoje reznice grmlja AL-KO vrtnim sjeckalicama i uspjeli ih pripremiti za kompost. Danas je to uobičajeno. U to je vrijeme, međutim, usitnjavanje i kompostiranje vrtnog otpada bilo potpuno novo.
Usitnjavanje vrtnog otpada brzo postaje dio posla u vrtu i ne traje predugo zahvaljujući brzim i robusnim uređajima. To ostavlja dovoljno vremena koje možete provesti na roštilju. AL-KO ga također proizvodi od ranih 1970-ih.
AL-KO je već dugo vremena predan zaštiti okoliša i održivosti. Na primjer, 1990-ih AL-KO je razvio ekološki prihvatljive pogonske sustave posebno za vrtne alate. Na primjer, kosilica AL-KO Ökostar: smanjuje emisije ugljičnog monoksida za oko 50 posto, smanjuje buku za oko 40 posto - samo 92 dB(A) - i koristi oko 30 posto manje goriva od konvencionalne kosilice.
Godine 2010. AL-KO je postao glavni sponzor FC Augsburga, jer se travnjak i nogomet savršeno slažu, a uz AL-KO strojeve svi su dobro pozicionirani u vrtu.
Godine 2012. Robolinho® 3000, prva robotska kosilica tvrtke AL-KO, došla je na tržište.
Nakon preuzimanja tvrtke solo Kleinmotoren GmbH 2014. godine, robna marka "solo® by AL-KO" kombinira tehnologiju za travnjake, vrtove i šumu u visokokvalitetnu liniju proizvoda za zahtjevne privatne i profesionalne korisnike.
AL-KO vrtlarski alati imaju dobru reputaciju u maloprodaji. Istina je da se kosilica za travu, vrtna sjeckalica, pumpa za vodu, lančana pila i prozračivač ne mogu iznova izmišljati svake godine. Unatoč tome, AL-KO svake godine ima nove proizvode i inovativne značajke na zalihama. U 1970-ima to je bio pogon kotača na kosilici, danas je to inovativna robotska kosilica sa živahnim imenom Robolinho®.
Izvor: Kronika "75 godina AL-KO 1931-2006 - Tvrtka piše povijest", samostalno izdanje, srpanj 2006.